منوي اصلي
آخرين دانلودها
آمار سايت
مقالات : 848
مهتدون : 25
کليپهاي صوتي : 353
کليپهاي تصويري : 12
دانلود کتاب : 291
دانلود نرم افزار : 0
بازديد امروز : 1161
بازديد کل : 2584454
 
   
اوقات نماز در مذهب شيعه
صاحب اثر: مهتدون  تاريخ درج مقاله:2011-12-18  تعداد بازديد:362
درعرف وعلم، ظهر و عصر متفاوتند،‌ امّا باز هم پيروان مذهب شيعه عصر مي ايستند و نـماز ظهر مي خوانند و ظهر مي ايستند نماز عصر مي خوانند، چرا؟

 

در سوره هاي  ( هود / 114) (نور/58)  (روم/17)  ( الاسراء  / 78) به اوقات نماز اشاره كرده است و مجموعه آيات حكايت از آن دارد كه نماز ها را بايد جدا خواند.

اي پدر: درعرف وعلم، ظهر و عصر متفاوتند،‌ امّا باز هم پيروان مذهب شيعه عصر مي ايستند و نـماز ظهر مي خوانند و ظهر مي ايستند نماز عصر مي خوانند،‌ يعني همواره بر خلاف قوانين عقل و شرع وعلم  عمل مي كنند و هركس از بعد انصاف به قرآن و سنت عمل كند،‌ مي گويند او سني شده؟!

‌حضرت امير در نامه 52 نهج البلاغه بـه تـمام رؤساي شهرهـا نامه مي نويسندكه نماز ها را در 5 وقتِ جدا بخوانيد:

نماز ظهر را سرِ ظهر،  نماز عصر را به اندازه 2 فرسخ كه از ظهر گذشته باشد بخوانيد (يعني 2 ساعت با وسايل آن زمان كه طي مسافت مي كردند،‌ مانند اسب كه در هر ساعت  يك فرسخ را طي مي كند)

نماز مغرب را وقتي بخوانيدكه روزه دار روزه اش را باز مي كند،‌نماز شب را وقتي بخوانيد كه شفق مخفي مي شود صبح را وقتي بخوانيد كه مسافر چهره رفيقش را مي بيند يعني هوا كمي روشن مي شود.

اي پدر به شيعه مذهب بگوئيد:

‌اگر قبول داريد نهج البلاغه از علي است ـ

‌اگرخودرا شيعه مي دانيد،كلام خدا را كه نمي پذيريدحداقل به طريق علي عمل كنيد. 

شيعه در توجيه عمل خود روايتي از رسول خدا  (صلی الله علیه وسلم) نقل مي كند كه پيامبر خدا در ضرورتي نماز را با هم خوانده در حاليكه اگر خداوند در ضرورتي به انسان اجازه داده باشد آنرا خود تعيين كرده،‌ مثلاً اگر گوشت مردار را حرام كرده ولي در ضرورتي اجازه داده،آيا ما مجاز هستيم مرتب گوشت مردار بخوريم!؟‌

فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِإِثْمٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ  (مائده / 3)

يعني: پس آنكس كه مضطر و گرسنه ماند،‌ بدون قصد گناه و سركشي در برابر خداوند مي تواند از محرمات تغذيه كند كه خداوند آمرزنده است.

و جمع تأخير است نه جمع تقديم،‌ در جمع تقديم سر ظهر نماز ظهر و عصر را با هم  مي خوانيد و درجمع تأخير نماز عصر را آخر وقت مي خوانيد.

وحتي برخي از علماي بزرگ شيعه مثل مرحوم  ( شرف الدين ” لبناني “ در كتاب المسائل الفقيه) مي نويسد نماز ها را بايد سر وقت خواند.

امّا با بررسي تاريخ بايد ديد پيامبر خدا چند بار در مدت 23 سال نماز ها را جمع خوانده است وحتي پيامبردرروز غدير هم نماز ها را جدا خواندند كه علامه امين در جلد اول الغدير اين مطلب را آورده.

ولي متأسفانه روحيه تقليد مذهبي موجب گشته كه آنان استثناء ها را بصورت قاعده در آورده و نماز 5 وقت را در 3 وقت مي خوانند،‌ بطوريكه موجب تعجب ديگر مسلمانان دنيا شده اند50  *

اي پدر:  ديروز پيام آورِ دين، محمّد رسول الله  (صلی الله علیه وسلم)، يك ملّت بيسواد را جمع كرد و فرمان خواندن نماز داد و هرگز به آنان نگفت قبل از ورود به نماز بايد 3 هزار مسأله را بدانيد، شكّ بين 1و 2،‌3 و‌4 شكّ در ركوع،‌ سجود، قيام و... ‌ در آنصورت كسي اطراف او نمي ماند!‌

اگر امروز شما در مذهب اتان صدها شكّ را براي نماز گذار تعيين كرده ايد، از دين نيست بلكه از مذهب است، و مذهب زاده فكر انسان است! نه تكليف خالق.

و منطق شما اين است كه:

ما مقلد هستيم! درحاليكه تقليد موضوعيت ندارد بلكه سببيت دارد،‌ تقليد بايد براي يك مذهبي وسيله رسيدن به هدف باشد،كه هدف رسيدن به قرب خدا است، هرگاه بر مسلماني اثبات شود كه حكم خدا بر خلاف قول مرجع است، تقليد باطل مي شود.

امروزکه انتقال سخن شماازشمابه فردي ديگرتغييرزيادي پيدا مي كندوشما معترض مي شويدكه چراحرف مراتغييرداديد، و مي بينيد پيام پروردگار را تغيير داده اند!باز هم ناديده مي گيريد و هيچ اعتراضي هم نداريد؟! چون مقلديد!‌

اي پدر:  در دوران دينداريِ مردم، نماز ارتباط و پيمان روزانه با خالق بر مبناي حضور قلب بود، از اينجهت نماز مادر بزرگ و پدر بزرگ خــــريد و فروش نمي شود،‌ و همه آموخته بودندكسي نمي تواند پــــول بگيرد و قصد قربت داشته باشد. خود شما و دوستانتان چقدر تاكنون نـماز و روزه براي پدر

بزرگ و مـادر بزرگ خريد و فروش کرده  ايد؟!

*. 50 ـ در همه مقاتل آمده است كه امام حسين در روز عاشورا فقط ظهر نماز خواند (مقتل بهاز چاپ جدید ـجلد 45 ص 21) اين مسئله در مقتل سيدبن طاووس از علماي بزرگ شيعه نيز آمده است.

 


حديث
اِنَمَا الاَعمَالُ بِالنيَات و اِنَمَا لِکُل امرءٍ مَا نَوَي فمن کانت هجرته الي الله و رسوله فهجرته الي الله و رسوله
همانا اعمال بسته به نيت است و شخص بسته به نيتش بهره مي برد. پس کسي که هجرتش براي خدا و رسول باشد پس هجرتش براي‏ آنهاست
نظرسنجي

مؤثرترین کانال اهل سنت در هدایت شیعیان کدام است؟





خبرنامه