منوي اصلي
آخرين دانلودها
آمار سايت
مقالات : 817
مهتدون : 25
کليپهاي صوتي : 353
کليپهاي تصويري : 12
دانلود کتاب : 291
دانلود نرم افزار : 0
بازديد امروز : 188
بازديد کل : 2052871
 
   
سخنی کوتاه در مورد نکاح متعه
صاحب اثر: نظام الدين محمد الاعظمي  تاريخ درج مقاله:2013-03-25  تعداد بازديد:194
الحمد لله رب العالمين، أحل النكاح، وحرم السفاح، وتوعد مرتكبه بالعذاب المهين والصلاة والسلام على سيد ولد آدم محمد بن عبدالله وعلى آله الطيبين الطاهرين وأصحاب البررة الثقات المتقين القائل صلوات الله و سلامه عليه: «لا يزني الزاني حين يزني وهو مؤمن». اما بعد: مسئله نكاح و ازدواج موقت يكي از مسائل پر ماجرا و مباحث بسيار جنجالي است كه امروزه پيرامون آن به گفتگو مباحثه مي‌پردازند كه پس از به كار آمدن روحانيت- در كشور ايران- هزاران كتاب و رساله درباره‌ي عقايد تشيع به رشته‌ي تحرير در آمده است- چگونه آن

 

الحمد لله رب العالمين، أحل النكاح، وحرم السفاح، وتوعد مرتكبه بالعذاب المهين والصلاة والسلام على سيد ولد آدم محمد بن عبدالله وعلى آله الطيبين الطاهرين وأصحاب البررة الثقات المتقين القائل صلوات الله و سلامه عليه: «لا يزني الزاني حين يزني وهو مؤمن».

اما بعد: مسئله نكاح و ازدواج موقت يكي از مسائل پر ماجرا و مباحث بسيار جنجالي است كه امروزه پيرامون آن به گفتگو مباحثه مي‌پردازند كه پس از به كار آمدن روحانيت- در كشور ايران- هزاران كتاب و رساله درباره‌ي عقايد تشيع به رشته‌ي تحرير در آمده است- چگونه آنان اين كارها را رايج نگردانند در حالي كه آنان صاحب‌نظران و به اصطلاح روشنفكران و حاميان مذهب تشيع هستند- آنان در اين كتابها و رساله‌ها به صراحت و با بي‌حيايي كامل به زنا و فحشا و منكرات دعوت مي‌دهند و آن را جنبه‌ي شرعي داده‌اند و به نام نكاح متعه و موقت نامگذاري كرده‌اند كه درباره‌ي فضايل و ثواب آن نيز احاديث جعلي بسياري را به ائمه و پيامبر اكرم ص نسبت مي‌دهند اعاذنا الله منه- اينان براي توجيه جوانان و مادران مسلمانان دلايلي همچون:

«1» نكاح موقت جزء ضروريات ديني است.

«2» راهي به سوي نكاح دائمي و هميشگي است و . . . چنگ مي‌زنند، و چنان زياده‌روي نموده‌اند كه حرمت آن را به خليفه دوم مسلمانان اميرالمومنين حضرت عمر بن خطاب نسبت داده و او را مورد طعن و نفرين خود قرار داده‌اند، اين كلمه، كلمه‌ي بسيار سنگين و بزرگي است كه آنان آن را از دهان خود خارج نموده و آن چيزي نيست بجز دروغ و بهتان كه به خليفه دوم مسلمين آن را نسبت مي‌دهند. برادر و خواهر عزيزم و بزرگوارم جناب محمد مال الله مولف اين كتاب افترائات و تهمت‌هاي آن را كاملاً در كتاب بيان نموده و سپس به پاسخ شبهات و پرسش‌هاي آنان نيز پرداخته است وي به پاسخ دلايل بسيار مسخره و بچه‌گانه رهبر انقلاب اسلامي كه در كتاب كشف الاسرار آن را درج كرده است نيز پرداخته است، ديدگاه حضرت عمر بن خطاب t همان ديدگاه و نظريه پيامبر اكرم ص است كه آن را بنا به روايات و مسانيد صحيح و درست اهل سنت و تشيع- در سال خيبر بيان نموده‌اند، سپس وي افترائات و بهتان‌هاي تشيع بر بعضي از صحابه از قبيل عبدالله بن عباس، عبدالله بن عمر و پدران اين دو بزرگوار را نقل و به نقد و بررسي آن مي‌پردازد و در باب سوم تحريف صريح و آشكار تشيع پيرامون توضيح و تفسير آيه: فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً (النساء: ٢٤). مي‌پردازد، كسي كه مباحث اين كتاب را آن بابي را كه در آن به پيامدهاي ننگين و شوم نكاح موقت اشاره نموده است مطالعه نمايد. و هر برادر و خواهر شيعي را به خواندن اين كتاب تشويق و ترغيب نمايد و پس از خواندن آن مطالب و بدون هيچ‌گونه تعصب مذهبي از خود بپرسد آيا خود او براي عمل نكاح موقت راضي مي‌شود و آيا آن را براي خواهر، دختر و خويشاوندان نزدیک خود جايز و تقرب الهي مي‌داند؟ بدون شك برادر عزيزم جناب آقاي ابو عبدالرحمن اين مسئله را بسيار جالب و دلچسب توضيح داده است و بوسيله آن كفر دشمنان اسلام را شكسته و آتش سوزان آنان را خاموش و تا روز قيامت آنان را گنگ و لال ساخته است كه تا دميدن صور اسرافيل هرگز نمي‌توانند سخن بگويند، علاوه بر دلايل استاد بزرگوار بر حرمت متعه دلايلي را بنده نيز به طور خلاصه و فهرست وار عنوان مي‌نمايم.

آيه ﴿وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْعَادُونَ﴾ دليل واضح و روشني است بر حرمت نكاح موقت، اين آيه فقط بيانگر حلال بودن زوجه و ملك يمين است و استمتاع و فايده‌گيري از غير اين دو را حرام بيان مي‌دارد و پر واضح است كه عقد نكاح موقت و ازدواج متعه هرگز جزو زوجه محسوب نمي‌شود و دلايل آن عبارتند از:

اولاً: خداوند زوجه را محل مودت «دوستي» و آرامش و اطمينان خاطر و راز دار مرد معرفي نموده است و آن كسي كه خود را در مدت يك ساعت يا چند ساعت و چند روزي در اختيار و اجاره‌ي مردي قرار مي‌دهد هرگز مودت و آرامش و اطمينان بر آن وجود ندارد خداوند متعال درباره‌ي ازدواج چنين مي‌فرمايد: ﴿وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا﴾ و در جاي ديگر مي‌فرمايد: ﴿وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّة﴾- كه ازدواج موقت و زنان اجاره‌اي و متعه‌اي هرگز مصداق اين آيه قرار نمي‌گيرند.

ثانياً: زناني كه به صورت نكاح موقت در عقد نكاح در آمده‌اند هرگز از شوهران و شوهران از آنان ارث نمي‌برند و اين دليلي واضح و روشني است كه آن دو، زوج و زوجه شرعي گفته نمي‌شوند والا آيات ميراث بايد آنها را شامل مي‌شد.

ثالثاً: زني كه به صورت نكاح موقت در عقد نكاح در آمده است مي‌تواند شرط قرار دهد كه زوج از زوجه در محل قبل «فرج» استفاده ننمايد در حالي كه در نكاح دائم هرگز اين شرط اعتبار و ارزشي ندارد و خداوند متعال نيز در آيه‌اي پيرامون آن مي‌فرمايد: ﴿نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ﴾. «زنان شما كشت زار شمايند بياييد به كشت زار خويش به هر روش كه مي‌خواهيد».

رابعاً: عدتي كه براي نكاح موقت برادران تشيع به آن معتقد و قائل‌اند هرگز مانند عدت زناني كه به صورت دائم عقد شده‌اند نيست و اين نيز دليلي ديگر است كه نكاح متعه و زناني كه به آن مبتلا شده‌اند بغير از زنا و فحشا كار ديگري انجام نمي‌دهند، ولي افسوس كه اين قوم نمي‌فهمند.

و در پايان يادآور مي‌شود كه اختلاف ما با تشيع اختلاف فرعي و جزيي و يا فقط فقهي نيست بلكه اختلاف ما عميق‌تر از اين است، اختلاف در اصول و عقايد است كه اهم آن اختلافات عبارتند از:

1- آنان مي‌گويند قرآن تحريف، تنقيص، تبديل و تغيير يافته است، ولي ما معتقديم كه قرآن هرگز تحريف نشده است و دليل آن آيه ﴿إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ﴾ همانا ما قرآن را نازل كرديم و بي شك نگهدارنده آن هستيم.

2- آنان مي‌گويند اصحاب آن حضرت ص به استثناء بعضي- بعد از وفات آن حضرت مرتد شدند، و در امانات و ديانات خيانت كردند، و معتقدند كه از همه صحابه خلفاء ثلاثه بيشتر نقش داشته‌اند و از همه آنان گمراه‌تر بوده‌اند لذا از همه آنان را مبغوض‌تر مي‌دانند ولي ما معتقديم. كه اصحاب آن حضرت بهترين افراد و خير البشر- بغير از انبياء بوده‌اند، دروغ و بهتاني را نبسته‌اند و دليل ما بر اين مدعي آيه ﴿مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ﴾ است.

3- آنان معتقدند كه ائمه دوازده‌گانه معصوم و عالم الغيب‌اند و جبرئيل بر آنان نازل مي‌شود جامع و كليه علوم ملائكه، انبياء و رسل‌اند، آنان داراي علم گذشته و آينده بوده‌اند كه هيچ امر و چيزي از آنان مخفي نبوده است و آنان جميع لغت‌ها و فرهنگ و گويشهاي جهان را مي‌دانسته‌اند، و زمين از آن آنان است.

جناب آقاي خميني در كتاب الحكومه الاسلاميه چنين مي‌نويسد:

(ائمه داراي مكان و منزلتي هستند كه هيچ ملك مقرب و پيامبر مرسل به آن نرسيده‌اند). و ما معتقديم كه ائمه دوازده‌گانه مانند بقيه انسانها بشر بوده‌اند و با بقيه هيچ‌گونه فرقي نداشته‌اند كه برخي از آنان فقيه و برخي عالم و دانشمند و برخي خلفاء بوده‌اند و در بين آنان نيز كساني بوده‌اند كه به اين منزلت نرسيده‌اند و ما از آنچه كه ائمه از آنان بيزار بوده‌اند و از آن نهي كرده‌اند نيز نهي مي‌نماييم و هرگز به آنان آن چيزي را كه در وجود آنان نبوده است نسبت نمي‌دهيم.

عمده‌ترين اختلافات در بين تشيع و تسنن همين اختلافات بودند، ولي نكاح موقت يكي ديگر از اختلافاتي است كه براي عقايد ننگين و شومشان به آن متوسل شده‌اند كه بوسيله آن چهره‌هاي صحابه را به زعم خويش مي‌خواهند كريه و جريحه‌دار نمايان نمايند كه همه‌ي آن افكار و عقايد از شيطان لعين و ابليس رجيم و شهوات نفساني نشات گرفته است.

اعاذنا الله و اياكم منه.

نظام الدين محمد الاعظمي

بغداد 15/1/1986م


حديث
اِنَمَا الاَعمَالُ بِالنيَات و اِنَمَا لِکُل امرءٍ مَا نَوَي فمن کانت هجرته الي الله و رسوله فهجرته الي الله و رسوله
همانا اعمال بسته به نيت است و شخص بسته به نيتش بهره مي برد. پس کسي که هجرتش براي خدا و رسول باشد پس هجرتش براي‏ آنهاست
نظرسنجي

مؤثرترین کانال اهل سنت در هدایت شیعیان کدام است؟





خبرنامه