منوي اصلي
آخرين دانلودها
آمار سايت
مقالات : 848
مهتدون : 25
کليپهاي صوتي : 353
کليپهاي تصويري : 12
دانلود کتاب : 291
دانلود نرم افزار : 0
بازديد امروز : 1261
بازديد کل : 2584554
 
   
نظر قران کريم در باب قمه زني چيست؟
صاحب اثر: مهتدون  تاريخ درج مقاله:2011-12-24  تعداد بازديد:355
شکي نيست که اين عمل زشت باعث صدمه و آسيب زدن به بدن خواهد شد و شکي در منکر بودن آن وجود ندارد.

 

نظر قران کريم در باب قمه زني چيست؟ مسئله گناه بودن بدعت از قران کريم چگونه مستفاد مي شود؟



 

الحمدلله،

در قرآن اشاره اي به قمه زني نشده است! و اين امر جزو رسومان نصراني ها است که به مرور وارد فرهنگ اهل بدعت و گمراهي شده است و بدعتي است که جز گمراهان مرتکب آن نمي شوند.

الله تعالي در قرآن مي فرمايد:

« لاَ تَقْتُلُواْ أَنفُسَكُمْ»(نسا 29) يعني:(اي مسلمانان)خود را نکشيد.

و نيز مي فرمايند: « وَلاَ تُلْقُواْ بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ»(بقره 195)

يعني: و خود را به دست خود، به هلاکت نيفکنيد.

و شکي نيست که اين عمل زشت باعث صدمه و آسيب زدن به بدن خواهد شد و شکي در منکر بودن آن وجود ندارد.

اما امورات بدعي را مي توان از قرآن چنين استنباط کرد که ، عبادات بدعي بر خلاف امر و ارشاد الله تعالي و پيامبرش است، زيرا قرآن به مومنان دستور مي دهد که از الله و رسول وي اطاعت کنند و آنچه را که آنها نهي کرده اند انجام ندهند:

« أَطِيعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ»(آل عمران 32) «از خدا و فرستاده (او)، اطاعت کنيد.»

« وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ»(آل عمران 132) يعني: و خدا و پيامبر را اطاعت کنيد، تا مشمول رحمت شويد.

« َما آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ»(حشر 7)

يعني: آنچه را رسول خدا براى شما آورده بگيريد (و اجرا کنيد)، و از آنچه نهى کرده خوددارى نماييد؛ و از (مخالفت) خدا بپرهيزيد که خداوند کيفرش شديد است!

و بدعت مخالفت با امر الله تعالي است لذا هرکس راهي بجز ارشاد قرآن و سنت نبوي وارد دين نمايد که آن دو بدان امر نکرده اند جزو بدعت خواهد بود و خود را مشمول عقاب کرده است.

و همچنين پيامبر صلي الله عليه وسلم بدعت را نکوهش کرده اند و لذا بنا به آيه فوق امورات بدعي جزو منهيات قرآن نيز است:

«مَن أحدثَ في أمرِنا هذا ما لَيسَ فيهِ فَهُوَ رَدٌّ»: (هر كس در امر [دين] ما عملي را پديد آورد كه از آن نباشد، مردود است) بخاري(2697)ومسلم(1718)

 

والله اعلم

وصلي الله وسلم علي محمد و علي آله و اتباعه الي يوم الدين

 


حديث
اِنَمَا الاَعمَالُ بِالنيَات و اِنَمَا لِکُل امرءٍ مَا نَوَي فمن کانت هجرته الي الله و رسوله فهجرته الي الله و رسوله
همانا اعمال بسته به نيت است و شخص بسته به نيتش بهره مي برد. پس کسي که هجرتش براي خدا و رسول باشد پس هجرتش براي‏ آنهاست
نظرسنجي

مؤثرترین کانال اهل سنت در هدایت شیعیان کدام است؟





خبرنامه