منوي اصلي
آخرين دانلودها
آمار سايت
مقالات : 817
مهتدون : 25
کليپهاي صوتي : 353
کليپهاي تصويري : 12
دانلود کتاب : 291
دانلود نرم افزار : 0
بازديد امروز : 457
بازديد کل : 2053140
 
   
گوشه ای از تناقضات در مذهب شیعه (قسمت دوم)
صاحب اثر: نوار اسلام  تاريخ درج مقاله:2013-02-25  تعداد بازديد:274
تناقضات 22- شيعه عدم بيعت حضرت علي را تا مدت زماني اندک نوعي مخالفت قلمداد مي کند / حضرت علي به ابن عباس در مورد بيعت مي فرمايند: اني اکره عن اختلاف: من از اختلاف بيزارم. آيا اين دو عقيده متناقض نيست؟ 23- متاسفانه شيعه و نويسندگان آن به جاي اينکه در يافتن علل وقايع تاريخي پاسخهاي حضرت علي را سرمشق خود قرار دهند که هم به زعم خودشان به آن حضرت عشق مي‌ورزند و هم آن حضرت در همان مکان و زمان زندگي کرده اند به جاي اينکار به تحليلهاي من درآوردي بسنده مي کنند. مثلا اين تحليل هميشگي آنها که علت مشکلات

 

تناقضات

22- شيعه عدم بيعت حضرت علي را تا مدت زماني اندک نوعي مخالفت قلمداد مي کند / حضرت علي به ابن عباس در مورد بيعت مي فرمايند: اني اکره عن اختلاف: من از اختلاف بيزارم. آيا اين دو عقيده متناقض نيست؟

23- متاسفانه شيعه و نويسندگان آن به جاي اينکه در يافتن علل وقايع تاريخي پاسخهاي حضرت علي را سرمشق خود قرار دهند که هم به زعم خودشان به آن حضرت عشق مي‌ورزند و هم آن حضرت در همان مکان و زمان زندگي کرده اند به جاي اينکار به تحليلهاي من درآوردي بسنده مي کنند. مثلا اين تحليل هميشگي آنها که علت مشکلاتي که براي علي در زمان خلافتش پيش آمد خرابکاريهاي خلفاي قبلي بود! ولي پاسخ را از زبان خود آن حضرت بشنويد: شخصي به آن حضرت مي گويد: چرا در زمان خلفاي قبلي چنين مسائلي پيش نمي آمد که در زمان خلافت شما پيش آمده؟ حضرت پاسخ مي دهد: آنها بر چون مني حکومت مي کردند و من بر چون تويي! اين سخن دقيقا منطبق با آيات قرآن است که مي فرمايد: ان الله لايغيروا ما بقوم حتي يغيروا ما با نفسهم خداوند سرنوشت هيچ قومي را تغيير نمي دهد مگر اينکه خودشان را تغيير دهند. اين يعني اينکه هيچگاه يک نفر نمي تواند عامل خوشبختي يا بدبختي ملتي شود و جو عمومي و فرهنگ کلي جامعه عامل اساسي و تعيين کننده است. ولي نويسنده شيعه تلاش مي کند همه گناهان را به گردن حضرت عمر و حضرت ابوبکر بيندازد.يا در جايي ديگر حضرت عثمان به حضرت علي مي گويد: اين معاويه در زمان عمر نيز حاکم شام بود. و حضرت علي پاسخ مي دهند: معاويه از يرفا غلام عمر بيشتر از خود عمر مي ترسيد! ايکاش نويسنده شيعه در تجزيه و تحليل وقايع نيم نگاهي نيز به سخنان حضرت علي مي انداخت هر چند اينگونه راهي براي کوبيدن حضرت عمر و ابوبکر نخواهد داشت.

24- شهيد مطهري در کتاب سيري در امامت براي رهايي از تناقضات متعددي که در اين زمينه گريبانگير محققين شيعه شده پس از 1400 سال کشمکش، راه حل تازه اي ارائه داده و مي گويد: متکلمين شيعه اشتباه مي کردند که امامت را همان خلافت مي دانستند! خلافت، جزئي از امامت است و وظيفه مهمتر امام، تفسير و توضيح و تبيين دين است!!!! ولي:

- آيا مي شود هر از چندگاهي براي رهايي از سئوالات بي پاسخ، موضع خودمان را عوض کنيم؟

- اين سخن شهيد مطهري مخالف نص صريح قرآن است: اليوم [اليَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلَامَ ٌ] {المائدة:3} مي بينيد چقدر تاييد و تاکيد دارد که امروز دين کامل و تمام شد. همه اينها براي اين است که کسي هوس نکند پس از پيامبرصلی الله علیه وسلم به بهانه تکميل و تفسير دين، چيزي جديدي بياورد و موجب بدعت شود. كه متاسفانه آوردند و شد... (توسط تفکرات ابن سباء يهودي)

- مخالفت کامل با اصل خاتميت.

- فهرست نام امامان تا 150 سال مي شود آيا اتفاقي که در طول هزاران سال عمر بشر نيفتاد مي توانست در عرض چند نسل بيفتد؟ آن هم با آن شرايط بيسوادي و عدم وجود وسايل ارتباط جمعي؟

- در زمان امامان شيعه مواردي مانند: بيمه، مصرف مواد مخدر، قرصهاي اکستازي، ارتباط تجاري و سياسي با دول مشرک و کافري چون چين و شوروي و کوبا، شبيه سازي و... وجود نداشته. پس آيا بايد سلسله امامان و مفسران دين تا روز قيامت ادامه داشته باشد. و اگر بحث اجتهاد را پيش مي کشيد پس گناه حضرت ابوبكر و حضرت عمر چيست؟

- شهيد مطهري به خوبي متوجه اين تناقض (شان حکومتي امام) شده و مي گويد شان اصلي امام، تفسير و توضيح دين و مقام معنوي امام است و شان حکومتي فرع آن است! خوب، اين که مشکلي را حل نمي کند. ما نيز اين سخن را قبول داريم ولي تمام دعوي بر سر خلافت است و اينکه شما طبق کدامين دليل، معتقد به وجود نص هستيد؟

25- شيعه قياس را (به نوعي) باطل و عمل شيطان مي داند. ولي در مهمترين اصول مذهبي خودش يعني امامت دست به قياس مي زند. وقتي مي پرسي: چرا نام جانشين پيامبر در قرآن صريحا ذکر نشده مي گويد: شيوه وضو گرفتن هم در قرآن نيامده! ولي شما که قياس را عمل شيطان مي دانيد؟ ضمن اينکه اين چه قياسي است: شيوه وضو گرفتن فرعي از فروع دين است ولي شما امامت را مهمترين اصل دين مي دانيد! يعني حتي قياس باطل شما هم باطل است.

26- شيعه زيارتنامه عاشورا را منتسب به امام محمد باقر مي داند. از سويي ديگر شيعه رواج تقيه و جواز آنرا متعلق به دوران امام محمد باقر و امام صادق مي داند. اين زيارتنامه مملو از نفرين و لعن (18 بار لعن) به خصوص عليه خلفاي اول و دوم و سوم است آيا چنين چيزي با اصل تقيه در تعارض نيست؟ زيرا اين دو امام به قول شيعه مرتب سفارش به پنهان کاري و عدم درگيري با ديگر فرق مسلمان ميکرده اند. و زيارتنامه نيز چيزي است که به صورت اوراد و اذکار در سفر و حضر و در خانه و در کربلا و مسجد و... خوانده مي‌شده. پس اين چه سفارشي به تقيه بوده است؟ (مگر اينکه قبول کنيم اين زيارت ساخته و پرداخته غاليان است)

27- شيعه معتقد است پيامبر اکرم صلی الله علیه وسلم نام 12 امام را به ترتيب تا امام زمان بيان کرده اند. امام صادق(ع) فرزند ارشد خود يعني اسماعيل را به عنوان امام معرفي کردند ولي پس از فوت او فرمودند در اين مورد، بداء حاصل شد و پس از آن فرزند سوم خود را معرفي کردند. اين امر باعث پيدايش فرقه ضاله اسماعيليه شد که کردند آنچه کردند. بگذريم. چگونه است که امام صادق (ع) از حديث پيامبر اکرم صلی الله علیه وسلم بي اطلاع بوده اند؟

28- آنچه در فرهنگ توده شيعه جريان دارد بسيار قويتر است از آنچه نويسندگان شيعه در کتابهايشان مي نويسند. شيعيان يکجا با سوز و گداز اين آيه زيبا را مي خوانند: [أَمَّنْ يُجِيبُ المُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الأَرْضِ أَئِلَهٌ مَعَ اللهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونَ] {النمل:62} و جايي ديگر، همراه با آقاي ذاکر(مداح) فرياد مي زنند: مي خوام امشب رو بخونم واستون از سر احساس که چرا هر کي گرفتار مي‌شه مياد پيش عباس. براستي آيا هنگام گرفتاري طبق آيه قرآن بايد خداوند را صدا زد يا حضرت ابوالفضل را؟ وآيا بايد به سراغ خداوند رفت يا به سراغ حضرت عباس؟ و آيا شرک، شاخ و دم دارد؟ و اگر اينها شرک نيست پس شرک چيست؟

29- شيعه اين داستان را قبول دارد که ابوسفيان به حضرت علي (ع) در جريان انتخاب ابوبکر گفت اگر بخواهي مدينه را از سواره و پياده عليه ابوبکر پر مي کنم ولي حضرت علي به او گفت برو من نيازي به سواره و پياده تو ندارم. شيعه در جايي ديگر معتقد است که حضرت علي (ع) از برخي افراد خواست تا سر خود را بتراشند و هنگام سحر براي قيام عليه ابوبکر به در خانه ايشان بيايند که اين افراد خلف وعده کردند و... عجيب است شيخ شرف الدين علت عدم اشاره حضرت علي به ماجراي غدير را حفظ و رعايت مصلحت مي داند ولي در اين داستان، حضرت علي از 40 نفر خواسته اند که عليه حکومت شمشير بکشند!!!! و از آن طرف کمک ابوسفيان را رد مي کند! براستي علت اينهمه تناقضات درهم و برهم چيست؟

30- نويسندگاني مانند تيجاني براي کوبيدن حضرت عمررضی الله عنه و حضرت ابوبکررضی الله عنه احاديثي از پيامبرصلی الله علیه وسلم نقل مي کنند که پس از من، حاکماني ستمگر مي آيند و يا اينکه هيچ امتي پس از رسول خود اختلاف نکرد مگر اينکه بدترين افراد روي کار آمدند. هر چند به نظر يک محقق هر چه اختلاف بوده فقط در روز سقيفه بوده و پس از آن مردم(يا لااقل اکثريت مردم) از دل و جان در خدمت ابوبکر بوده اند ولي به هرحال اين سئوال پيش مي آيد که - پس از رسول اکرم حضرت علي (ع) و امام حسن نيز خليفه بوده اند – يا حکومت جمهوري اسلامي نيز روي کار آمده پس آيا..

31- شيعه مي گويد حضرت علي 25 سال خانه نشين شدند ولي:

- چگونه است که حد اقل دو بار در تاريخ ثبت شده که ايشان دو بار هر بار به مدت يکماه در زمان خلافت حضرت عمر رضي الله عنه جانشين او در مدينه بوده اند؟

- چگونه دخترشان را در زمان خلافت حضرت عمر رضي الله عنه به عقد خليفه در مي آورند؟

- چگونه امام حسن و امام حسين در جنگهاي ايران شرکت داشته اند؟

- ما مي دانيم حضرت عمر رضي الله عنه به هيچ يک از صحابه سرشناس که داراي پايگاه قبيله اي بالا بوده اجازه خروج از مدينه را نمي داده و مي گفته هر چه در زمان رسول الله در راه اسلام شمشير زده ايد صوابش کافي است. و اين اجازه عدم خروج يا عدم اجازه شرکت در جنگها مختص حضرت علي نبوده است.

- حضرت علي قسم ياد کرده بودند پس از رحلت نبي اکرم تا قرآن را(براي خودشان) جمع نکنند از خانه خارج نشوند.

- شور و نشاط و جنگجويي يک جوان تا سن 30 يا 35 است و ما مي دانيم حضرت علي در زمان رحلت نبي اکرم صلی الله علیه وسلم حداکثر 33 سال داشته اند. پس مقايسه و انتظار اينکه ايشان مانند زمان جواني خود از خانه خارج شوند يک قياس باطل و اشتباه است.

32- شيعه از يکسو ضعف اخلاقي و فساد قدرت و ظلم و ستم پادشاهان ساساني و تبعيضات طبقاتي و...را علت شکست سپاه اسلام مي داند و از سوي ديگر مي گويد حضرت ابوبكر و عمر حکومتي خفقان زا و ديکتاتوري داشته اند پس علت پيروزي آنها بر ايران چه بود؟ ضمن اينکه يکي از علل اينکه پيامبرصلی الله علیه وسلم بايد حتما در غدير جانشين معرفي مي کردند را حضور دو ضلع قدرتمند و خطرناک ياران و روم در مرزهاي کشور اسلامي مي دانند ولي شما که مي گوييد دربار ايران رو به انحطاط و ضعف بوده است.

33- به عقيده شيعه ظهور امام زمان نياز به زمينه سازي و شرايط مناسب دارد / حضرت علي (ع) بايد خليفه بلافصل پيامبرصلی الله علیه وسلم مي شد هر چند زمينه فرهنگي اعراب، سن پيرمردها را براي رهبري قبول مي کرد و هر چند حضرت علي سران و جنگجويان بسياري از قبايل را از دم تيغ گذرانده بود.

34- به سخن نگاه کن نه به گوينده (علي) / علم را فرابگير حتي از منافق (علي) / واعظ شيعه: فقط سخنان و عقايد ما حق است و فقط سخنان مرا بشنويد و فقط كتابهايي خاص مورد تاييد است و فقط بايد پيرو آقا بود.[2]

35- شفاعت (با مفهومي و معناي وسيعي كه نزد شيعه به عنوان اصل دارد و نه با معناي واقعي آن كه امري فرعي و استثنايي است) با اين سخن نبي اكرم در تضاد كامل است: اي فاطمه فكر نكن من مي توانم براي تو كاري كنم هر كاري كردي خودت براي خودت كرده اي.

36- محمد رسول الله والذين معه اشداء علي الکفار [مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللهِ وَرِضْوَانًا] {الفتح:29} تمام اصحاب به جز سه نفر پس از پيامبر اكرم مرتد شدند: آيا اينها تناقض نيست؟؟؟

37- الف: اختلافات بعدي در امت اسلام به خاطر عملكرد خلفاء بوده است. ب: تمام فرق و مذاهب اسلامي با وجود تشتت آراء در اعتقاد به قرآن و صحت آن متفق القولند. و حسب تواتر قطعي موجود در تاريخ اين حضرت ابوبكر و عمر و عثمان بودند كه قرآن را جمع آوري و از خطر تحريف و پراكندگي نجات دادند.

38- اگر امامت با بيعت منعقد نمي شود چرا مي گوييد در غدير خم با علي بيعت كردند؟ و اگر با بيعت منعقد مي شود چرا حضرت علي براي امام حسن، بيعت نگرفتند؟

39- طبق نص صريح آيات قرآن بايد رفتار پيامبرصلی الله علیه وسلم براي مسلمين الگو باشد اكنون ببينيم با عقايد شيعه مي توان چنين كرد: - پيامبرصلی الله علیه وسلم ديگران را به كرات به رعايت عدالت به خصوص بين همسران و فرزندان خود سفارش كرده اند ولي خودشان نعوذ بالله خلاف اين عمل كرده و دو تا از دخترانشان را به ازدواج بدترين آدم (اول پيران ابولهب و سپس: عثمان) و ديگري را به ازدواج بهترين انسان (علي) در مي آورند! اكنون من به عنوان پيرو بايد در مورد فرزندانم پارتي بازي كنم يا عدالت؟ / پيامبر اكرم صلی الله علیه وسلم مرتباً ديگران را سفارش به انتخاب دوست خوب و با ايمان و نشست و برخاست با صالحين كرده اند ولي خودشان بر خلاف اين هميشه با بدترين و ظالمترين! انسانها همسفر و مونس و همدم و يار و همراه بوده اند و حتي با آنها نسبت خانوادگي برقرار مي كرده اند!(حضرت عمر و ابوبكر و عثمان و ساير اصحابي كه به قول شيعه پس از رحلت نبي اكرم مرتد شدند!) اكنون من به عنوان يك پيرو طبق سخن پيامبرصلی الله علیه وسلم عمل كنم يا طبق عمل ايشان؟! آري اگر طبق عقائد منحرف و ضاله غاليان و احمقها بروي به جايي نمي رسي و مسلماً پيامبر عزيز ما و خاندان با معرفت و بزرگوار ايشان ميان حرف و عملشان هيچ تضاد و تفاوتي نبوده است و نفاق و دورويي كار كساني است كه تمامي شئونات آنها با مصلحت و تقيه و توريه طي مي شود.

40- شيعه مي گويد از جانب خدا فرمان رسيد كه در همه خانه ها رو به صحن مسجد بسته شود جز در خانه حضرت علي (ع) ـ ما مي دانيم كه پيامبر اكرم صلی الله علیه وسلم به تناوب هر روز و شب در اتاق يكي از همسرانش كه در كنار اتاق حضرت فاطمه يا علي بوده است زندگي مي‌كرده اند و اين سخن شيعه بدين معناست كه درب ساير اتاقها كه متعلق به پيامبرصلی الله علیه وسلم بوده است نيز بسته شده و مقام حضرت علي(ع) بالاتر از پيامبر بوده است!

 


[1] به عنوان مثال شیخ شرف الدین ( عالی شیعه ) در الفصول المهمه نام 250 نفر از سران اصحاب را آورده که طرفدار علی بوده اند .

[2] البته پیرو چشم و گوش بسته یك نفر بودن ـ اگر كار درستی باشد ـ فقط هنگام جنگ و هجوم دشمن به داخل كشور صحیح است .

 


حديث
اِنَمَا الاَعمَالُ بِالنيَات و اِنَمَا لِکُل امرءٍ مَا نَوَي فمن کانت هجرته الي الله و رسوله فهجرته الي الله و رسوله
همانا اعمال بسته به نيت است و شخص بسته به نيتش بهره مي برد. پس کسي که هجرتش براي خدا و رسول باشد پس هجرتش براي‏ آنهاست
نظرسنجي

مؤثرترین کانال اهل سنت در هدایت شیعیان کدام است؟





خبرنامه